Audit Manager
Bridgestone
Belén, Costa Rica
hace 6 días

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Audit Manager

Fecha de publicación 8 hours ago(21 / 8 / 2020 11 : 48 AM) Número de requisición 2020-180331 # de vacantes 1 Categoría Auditoría

Company Overview

Bridgestone Shared Services Center inició operaciones formalmente el 1 de octubre de 2012, en una inauguración en la que participaron miembros del Gobierno, Presidentes y Directores de Bridgestone en Latinoamérica.

Las primeras migraciones las realizó un equipo de alrededor 71 asociados y al día de hoy contamos con 300 colaboradores, de quienes estamos más que orgullosos, porque día con día son quienes nos impulsan a avanzar en el camino de llegar a ser el centro de servicios #1.

Actualmente, atendemos las plantas de México, Costa Rica, Colombia, Argentina, Chile, Brasil y Estados Unidos, con procesos de Order to Cash (Cuentas por Cobrar), Procure to Pay (Cuentas por Pagar), Record to Report (Contabilidad y Finanzas) Además, tenemos bajo nuestra responsabilidad los servicios de Hire to Retire, con el trámite de beneficios, contratación y retiro para todos los asociados en E.

U.; así como procesos de nómina o planillas para Costa Rica, Colombia y México.

En Bridgestone Shared Services promovemos una cultura de mejora continua, por medio de la cual nuestros asociados proponen eficiencias a los procesos que ejecutan.

Dos de esos proyectos ganaron el Premio a la Excelencia de la Cámara de Industrias en el 2015 : el primero, Smart Model que plantea un modelo de negocio basado en el aumento de la productividad y el segundo, sobre la reducción del tiempo en la facturación de impuestos.

En el 2018, obtuvimos el Silver Medellion Shingo Institute, como resultado del la calidad en el ambiente y cultura.

Nuestro SSC reporta directamente al VicePresidente de Shared Business Services, ubicado en Nashville, Tennessee, USA

Position summary :

The Audit Manager is responsible for Financial, Operational and Strategic audits covering Bridgestone Americas business units and functional areas.

This individual will utilize audit procedures to perform effective, independent and objective audits identifying risks, vulnerabilities, weaknesses, and recommend corrective and preventative actions.

The position reports to the Senior Manager of Internal Audit and has a dedicated team of three to four staff auditors. The Audit Manager can leverage services from JSOX, IT Audit, Data Analytics, and other Audit Managers from within the Internal Audit Department.

Responsibilites :

  • Conduct audit scoping and planning activities for assigned audits. Provide on-site and remote oversight of audit teams to ensure audit engagements are executed in accordance with established audit methodology and procedures.
  • Summarize audit observations and lead presentations of audit observations to Management. Prepare audit reports and assist Management with the development of action plans resulting from audits.
  • Review staff auditor deliverables and work product to ensure high quality work performance and documentation standards are met.
  • Provide timely performance feedback to staff auditors to increase their business acumen, communication, analytical and auditing skills.

  • Follow up on outstanding audit action plans to ensure identified risks are properly mitigated in a timely manner.
  • Assist the Internal Audit Leadership Team in developing the Annual Audit Plan.
  • Partner with Management to maintain strong work relationships, while maintaining independence.
  • Qualifications :

  • Bachelors Degree in Accounting or Finance with 10+ years of practical work experience in public accounting or in the internal audit / accounting / finance areas of a business enterprise.
  • At least 5 years supervisory experience.
  • Master’s degree preferred.
  • English level advance; Strong English skills; Bilingual in Spanish and / or Portuguese helpful but not required.
  • Big 4 experience preferred.
  • CMA, CPA, or CIA certification required.
  • Skills :

  • Excellent verbal, written, and presentation skills.
  • Ability to effectively communicate with all levels of management including VP / GM’s and other levels of operational management team and departments worldwide to collaborate and to resolve issues.
  • Must also effectively communicate with internal finance teams from international & domestic headquarters.

  • Strong organizational and project management skills.
  • Knowledge of accounting best practices.
  • Sound independent judgement, prioritization and decision-making skills.
  • Ability to travel internationally (up to 50%).
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