Key Account Executive CAM
Chep
San Jose, Costa Rica
hace 4 días

Las empresas del Grupo Brambles, entre ellas CHEP, ayudan a llevar más mercancías a más personas y a más lugares que ninguna otra empresa del planeta.

Nuestros 330 millones de pallets, cajas y contenedores en constante movimiento conforman los pilares invisibles de la cadena de suministro mundial, y las principales marcas del planeta confían en nosotros para transportar sus mercancías de forma más eficiente, sostenible y segura.

Como pionera de la economía colaborativa, Brambles creó uno de los negocios de logística más sostenibles del mundo, el cual comparte y reutiliza las plataformas bajo un modelo conocido como pooling .

Brambles da servicio principalmente a los sectores de los bienes de consumo de rápida rotación (por ej. alimentos secos, comestibles y productos para la salud y el cuidado personal) productos frescos, bebidas, comercio minorista y fabricación en general.

El Grupo cuenta con más de 10 000 empleados y opera en más de 60 países, con las transacciones más importantes centradas en Norteamérica y la Europa Occidental.

Para obtener más información, visite á parte de una organización internacional en crecimiento con un avanzado modelo de negocio circular.

Formará parte de una empresa que está cambiando la forma de llevar bienes a los mercados. Formará parte de un equipo internacional eficiente y colaborativo que contribuye de forma real a crear un futuro más inteligente y sostenible.

Para saber más sobre cómo las empresas en crecimiento de Brambles pueden acelerar su carrera profesional, visite

Descripción del puesto

Responsible for pallet commercial strategies and negotiations, performance & evolution in strategic retail accounts in Central American Region.

To guarantee not only execution but Regional Development through negotiations with new accounts in retail segment, and existing Customers to ensure KPIs, and expected organization revenue.

Main Functions :

  • Field visits on a regular basis to ensure and guarantee expected performance
  • Negotiations with regional retail accounts to deliver the expected growth and expand current market coverage.
  • Implement commercial strategies in accordance to the market ́s needs and current status.
  • Analyze both customer and region performance to deliver growth, revenue and volume goals.
  • Report weekly performance.
  • Finance follow up support to achieve cash flow goals.
  • Contract signature follow up in new accounts together with CHEP ́s Legal Department to ensure no significant or legally risky changes are made to the terms and conditions
  • Reinforce customer service level by providing CHEP operation information and training to ensure customer understands the operation.
  • Asset management follow up support on daily delivers.
  • Hold responsibility for the effective on-boarding of new accounts.
  • Focus on growing and developing existing retail accounts, together with generating new business.
  • Implement business plans for all current and opportunity businesses.
  • Map new opportunities to approach.
  • Make a detailed mapping of new customer ́s operation in order to cover all risks the operation might have.
  • Present ROCI analysis to guarantee the expected revenue and return of investment time.
  • Make annual budget and trimestral sales forecast in line with the organization plan
  • Essential Qualifications :

    a) Strong negotiation skills

    c)English skills

    Experience, Skills & Knowledge :

    Excel

    SAP and Reporting abilities are needed

    In Country Traveling 50% of the time

    Education : University degree in Business or related field

    Experience : 2 years in Sales or Customer service area

    Retail experience desirable

    Preferred Education

    LICENCIADOS O EQUIVALENTES ( 2º - Marketing

    Preferred Level of Work Experience

    3 - 5 years

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